Rok szkolny 2018/2019
W roku szkolnym 2018/2019 nasza szkoła realizowała następujące projekty:
-
Program dla szkół
Od roku szkolnego 2017/2018 programy "Owoce i warzywa w szkole" oraz "Mleko w szkole" zostały zastąpione nowym Programem dla szkół!
Nowy Program dla szkół ma na celu skutecznie promować wśród uczniów zdrową dietę bogatą w owoce i warzywa oraz mleko korzystając z najlepszych doświadczeń zebranych podczas dotychczasowej realizacji programu Owoce i warzywa w szkole oraz Mleko w szkole.
-
Zbiórka makulatury
Nasza placówka jak już od kilku lat prowadzi zbiórkę makulatury. Także w bieżącym roku szkolnym będzie ona kontynuowana.
Wszelkich informacji na ten temat udziela p. Anna Klimek - opiekun Samorządu Uczniowskiego.
-
Nakręceni na pomaganie
Od kilku lat zbieramy nakrętki, zachęcamy do właczenia się w akcję. Warto pomagać. Osobą odpowiedzialną za zbiórkę nakrętek jest p. Anna Klimek.
-
"Piękna nasza Polska cała"
Klasy druga oraz trzecia pod opieką wychowawców oraz nauczyciela wspomagającego biorą udział w realizacji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "Piękna nasza Polska cała". Przed dziećmi 11 wybranych zadań do wykonania z zaprezentowanej listy 20 zadań.
Tematyka zajęć związana będzie z treściami patriotycznymi i folkowymi. W każdym miesiącu roku szkolnego uczniowie poznawać będą kolejne regiony Polski. Wykonywać będziemy również zadania projektowe, co przyczyni się do ksdztałtowania postaw patriotycznych u najmłodszych, uwrażliwi na piękno, folklor i tradycje Polski.
-
BohaterON włącz historię
Zachęcamy wszystkich chętnych uczniów do udziału w ogólnopolskiej akcji edukacyjnej BohaterON–włącz historię! Od 19 września każdy uczeń naszej szkoły będzie miał możliwość wysłania bezpłatnej kartki i powiedzienia „dziękuję” Powstańcom Warszawskim.
BohaterON to projekt mający na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego. Jego zadaniem jest edukować społeczeństwo, ukazując nie tylko tło historyczne, ale także sukcesy, dramaty i emocje Powstańców. Mamy nadzieję, że kartki od naszych uczniów sprawią im wielką radość.
Za przeprowadzenie akcji odpowiedzialne są p. T. Samolej i p. K. Tuzimskiej.
-
Od grosika do złotówki
Uczniowie klasy trzeciej naszej szkoły pod opieką p. Katarzyny Tuzimskiej oraz p. Anety Szabat od ubiegłego roku szkolnego biorą udział w ogólnopolskim projekcie "Od grosika do złotówki". Jest to projekt adresowany do uczniów klas drugich i trzecich szkół podstawowych.
Tematyka koncentruje się wokół podstawowych pojęć dotyczących finansów i przedsiębiorczości (pieniądze, zarabianie, racjonalne wydawanie pieniędzy, oszczędzanie, inwestowanie). Główne cele programu to nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi, ustalania priorytetów przy ich wydawaniu lub oszczędzaniu.
Program wdrażany jest podczas obowiązkowych zajęć szkolnych. Istotnym elementem jest współpraca z rodzicami. Zajęcia dydaktyczne angażują bowiem także rodziców, którzy aktywnie włączają się na każdym etapie projektu w pracę swoich dzieci. Mogą to uczynić np. poprzez wykonywanie wspólnie z nimi zadań domowych, polegających w części na rozmowie na temat realizowanych w danym dniu treści, czy wypełnianie Karty oszczędzania.
-
Z wizytą w Szchogrodzie
Klasa trzecia pod opieką wychowawcy oraz p. A. Szabat realizuje projekt edukacyjny, mający na celu poznanie tajników gry w szachy "Z wizytą w Szachogrodzie".
-
Insta.Ling
Nasza szkoła przystąpiła do IX Edycji Programu Insta.Ling dla Szkół, która obejmuje semestr zimowy roku szkolnego 2017/2018.
Insta.Ling jest aplikacją do nauki słówek języków obcych. Dzięki niej uczniowie mają możliwość nauki nowych słówek oraz systematycznego powtarzania słówek z przerobionego w szkole materiału. Nauka realizowana jest poprzez quiz, w którym uczeń dopasowuje słówka do zdania wyświetlonego na ekranie. Program dostosowuje poziom trudności indywidualnie do ucznia. Uczniowie mogą także posłuchać wymowy każdego słowa przygotowanej przez profesjonalnego lektora.
Nauczyciele i rodzice, dzięki otrzymywanym raportom, mogą kontrolować systematyczność i postępy ucznia.
Link do programu https://instaling.pl/
Nad prawidłowym przebiegiem w programie czuwać będą p. Magdalena Jakóbczak oraz p. Anna Klimek.
-
Mały Ratownik to ja
Uczniowie klasy II w bieżącym roku szkolnym realizować będą program z zakresu profilaktyki zdrowotnej "Mały Ratownik to ja".
Celem prowadzenia edukacji ratowniczej jest zapobieganie i minimalizowanie skutków zagrożeń oraz wyposażenie uczniów w wiedzę z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Zadaniem programu jest uświadomienie dzieciom o grożących niebezpieczeństwach, uwrażliwienie ich na dbałość o swoje zdrowie. Program poświęcony jest tematyce zapobiegania wypadkom oraz sposobom prawidłowego zachowania się w miejscach wypadku.
Dzieci mają nie tylko poznać zasady zachowania bezpieczeństwa w domu, szkole i w innych miejscach, ale również wdrożyć odpowiednie postępowanie w sytuacji zagrożenia życia, wypadk, czy katastrofy oraz nabyć praktyczne umiejętności udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym w realnych wydarzeniach. Realizacja tego programu umożliwi kształcenie u dzieci bezpiecznych zachowań, nabycie umiejętności zachowania w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia oraz nabycie praktycznych umiejętności udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym.
Osobami odpowiedzialnymi za realizację programu są p. Katarzyna Tuzimska oraz p. Aneta Szabat.
-
Zakodowana klasa trzecia
Uczniowie klasy trzeciej, pod opieką wychowawczyni p. K. Tuzimskiej oraz p. A. Szabat, od II semestru roku szkolnego 2017/2018 realizują zadania z tzw. kodowania na dywanie. Poznają także tajniki programowania oraz wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji m.in. tabletów, tablicy interaktywnej i mini robotów.
-
Trzymaj formę
W ostatnich dniach nasza szkoła zgłosiła swój udział do programu "Trzymaj formę". To inicjatywa propagująca zdrowy styl życia o unikalnym, dwukierunkowym podejściu: propagującym zbilansowane odżywianie połączone z regularną aktywnością fizyczną.
Program "Trzymaj Formę!" pomaga rozwijać zainteresowania uczniów i kształtuje ich prozdrowotne nawyki.
Realizowany jest metodą projektu, dzięki czemu wykracza poza podstawę programową i programy nauczania szkoły. Projekty powinny służyć promocji aktywności fizycznej, uczyć prawidłowego, czyli zróżnicowanego i zbilansowanego sposobu odżywiania się dzieci i młodzieży, ze szczegółowym uwzględnieniem odpowiedzialności indywidualnej za zdrowie i zasady wolnego wyboru.
Koordynatorem programu z ramienia szkoły została p. M. Jakóbczak. Osobą odpowiedzialną za realizację akcji jest również p. J.Gorajek.
-
Moje dziecko idzie do szkoły
W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła poraz kolejny już zgłosiła udział do programu "Moje dziecko idzie do szkoły". Realizować go będą wszyscy uczniowie oddziału przedszkolnego oraz klasy I, dla których przekroczenie progu szkoły to wielkie przeżycie. Program został skierowany do ich rodziców i opiekunów, a jego celem jest podniesienie wiedzy na temat wybranych elementów zdrowego stylu życia, roli w kształtowaniu prawidłowych nawyków prozdrowotnych u dzieci oraz przekonanie o skuteczności podejmowania działań profilaktycznych.
Koordynatorem odpowiedzialnym za realizację programu z ramienia naszej szkoły jest p. Bożena Sudół - wychowawczyni oddziału przedszkolnego, zaś w realizację włączone są również p. Jadwiga Stasiak oraz p. Ewa Krawiecka.
-
Niesamowity świat higieny jamy ustnej
W bieżącym roku szkolnym nasi najmłodsi koledzy i koleżanki uczęszczający do oddziału przedszkolnego pod opieką wychowawcy przystąpili do programu "Niesamowity świat higieny jamy ustnej".
Szkolnym koordynatorem projektu jest p. E. Krawiecka.
-
Moda na czytanie
To projekt mający na celu popularyzowanie czytania wśród uczniów klasy trzeciej jako formy spędzania wolnego czasu, wyrabianie w dzieciach nawyku systematycznego czytania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na umiejętność rozumienia czytanego tekstu oraz obcowanie z literaturą, słowem czytanym, językiem literackim, a także rozbudzanie zainteresowania książką.
-
Ile waży święty Mikołaj?
Uczniowie klas I-III oraz IV-VIII zgłosili swój udział w ogólnopolskiej akcji charytatywnej "Ile waży święty Mikołaj?".
Celem konkursu jest wsparcie funduszu, z którego wypłacane są stypendia oraz wsparcie dla dzieci i młodzieży, wychowanków Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo. Wsparcie umożliwia im rozwój talentów oraz pasji. Dzięki niemu młodzież zdobywa przydatną wiedzę oraz poznaje sposoby na jej praktyczne wykorzystanie. Konkurs polega na zebraniu bilonu o jak największej wadze w okresie trwania konkursu. Bilon będzie zbierany wśród uczniów, nauczycieli i pracowników. Zebrany bilion posłuży do zważenia św. Mikołaja podczas Orszaku św. Mikołaja 9 grudnia 2018 r.W Szkolni koordynatorzy - p. K. Tuzimska oraz p. A. Klimek
-
Mamy kota na punkcie mleka
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas I-III zgłosili swój udział w projekcie „Mamy kota na punkcie mleka”. Jest to projekt finansowany z Funduszu Promocji Mleka realizowany przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Głównym celem projektu jest wzmocnienie pozytywnego wizerunku mleka i produktów mlecznych pochodzących z Polski.
Uczniowie poprzez zabawę zdobywać będą wiedzę w zakresie zdrowego żywienia oraz dowiedzą się jak kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe. Pprzekonają się dlaczego warto pić mleko i jeść przetwory mleczne. Dodatkowo zdobędą wiedzę na temat unikalnej wartości odżywczej mleka oraz roli jaką odgrywa w zachowaniu zdrowia. Szkolnym koordynatorem projektu jest wychowawca klasy trzeciej.
-
Program rozwoju kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli szkół podstawowych w Gminie Strzyżewice
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Kiełczewicach Górnych jest realizatorem projektu „Program rozwoju kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli szkół podstawowych w Gminie Strzyżewice”.
Cel projektu: Wzrost poziomu kompetencji kluczowych, postaw i umiejętności istotnych na rynku pracy Uczniów oraz kompetencji w zakresie korzystania z nowoczesnych metod, sprzętu i technologii u Nauczycieli oraz wyposażenie 5 szkół z Gminy Strzyżewice do 30.06.2019
Projekt zakłada wsparcie uczniów poprzez realizację zajęć matematycznych, przyrodniczych, językowych (wyrównawczych i rozwijających) oraz ICT, doradztwa edukacyjno-zawodowego, pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Wsparcie dla nauczycieli obejmuje następujące szkolenia: Nowoczesne metody nauczania, Nowoczesne technologie w nauczaniu przedmiotowym, Neurodydaktyka w praktyce szkolnej, Nauczanie programowania, Pedagogika specjalna.
Ponadto w ramach projektu zostaną wyposażone pracownie ICT, przyrodnicze i matematyczne w 5 szkołach podstawowych z Gminy Strzyżewice.
Beneficjent projektu: Gmina Strzyżewice
Okres realizacji: 01.09.2018 – 30.06.2019
Wartość projektu: 1 746 708,84 zł
Dofinansowanie projektu: 1 659 108,84 zł, w tym środki z UE: 1 484 702,51 zł