„Szkoła to nasz wspólny dom..”
Działalność wychowawcza naszej szkoły jest jednolitym, zintegrowanym z nauczaniem procesem dydaktyczno – wychowawczym, realizowanym przez wszystkich nauczycieli za pośrednictwem:
- wszystkich zajęć edukacyjnych
- wszystkich zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych
Nasza szkoła stwarza warunki do:
- Budowania więzi uczuciowych: przyjaźni, szacunku, tolerancji oraz prawidłowej postawy wobec uczniów niepełnosprawnych
- Znajdowania sposobów przezwyciężania stresów przez zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego i psychicznego oraz zachowań prozdrowotnych
- Zapewnienia należytej opieki i wspomagania rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku, w poczuciu więzi z rodziną.
- Rozwijania samodzielności, obowiązkowości, podejmowania odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie.
- Indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych dzieci.
- Efektywnej współpracy z domem rodzinnym i integracji ze środowiskiem.
- Wzmocnienia poczucia tożsamości kulturowej, historycznej, etnicznej i narodowej.
Wizja szkoły:
Wychowanie dobrego, uczciwego i kulturalnego dziecka, pozytywnie nastawionego na świat i zachodzące w nim zmiany, świadomego przynależności do swego kraju i jego tradycji.
Mając na uwadze wizję naszej szkoły staramy się wychowywać dzieci tak, aby wpoić im ponadczasowe zasady moralne:dobroć, uczciwość, umiłowanie drugiego człowieka i przyrody.
- Wdrażamy uczniów do odbioru kultury
- Dobrze przygotowujemy uczniów do życia społecznego w rodzinie, środowisku lokalnym, w ojczyźnie, w zjednoczonej Europie
- Wdrażamy uczniów do rzetelnej pracy, porządku, dyscypliny, współpracy, współodpowiedzialności i sprawności organizacyjnej
- Struktura naszej szkoły opiera się na wzajemnych relacjach między uczniami a nauczycielami, pomiędzy rodzicami a szkołą, szkołą a środowiskiem lokalnym – na zasadach partnerskich i demokratycznych
- Wspólnie z rodzicami wychowamy człowieka, który będzie: - umiał znaleźć cel i sens swojego życia, - szanował godność osoby ludzkiej - odróżniał dobro od zła - umiał odrzucić przemoc i agresję - będzie żył w zgodzie z przyrodą - wrażliwy na krzywdę drugiego człowieka - z szacunkiem odnosił się do osób niepełnosgprawnych
- Nauczymy wychowanka tolerancji i czynnej, bezinteresownej życzliwości wobec ludzi starszych, młodszych kolegów i niepełnosprawnych.
- Wpajamy naszym wychowankom miłość do swoich „małych ojczyzn”
- Wdrażamy uczniów do bycia dumnymi z faktu, iż są Polakami
- Przygotowujemy dzieci do pielęgnowania naszych tradycji narodowych i poznania historii i tradycji naszego regionu.